Bc. Veronika Švecová

Master's thesis

Digitální adopce v nákupním chování spotřebitelů

Digital adoption in consumer purchasing behaviour
Abstract:
Diplomová práce se věnuje digitální adopci v nákupním chování spotřebitele. Nejprve je v práci prozkoumáno teoretické pozadí této problematiky. Hlavním cílem práce je identifikace spotřebitelských segmentů preferujících nakupování online na vybraných trzích. Dále jsou pak definovány dílčí cíle. K naplnění všech cílů této práce byly využity analýzy sekundárních a primárních dat. Díky sekundárním datům …more
Abstract:
This diploma thesis aims to describe digital adoption in the context of consumer purchasing behaviour. Initially, the thesis examines the theoretical background of this issue. The main goal of this thesis is to identify consumer segments that prefer online purchasing in selected markets. Additionally, several sub-goals are defined. To fulfill all the objectives of this work, analyses of secondary and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2024
  • Supervisor: Ing. Irena Antošová, Ph.D.
  • Reader: Jana Stávková, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta