The Influence of Advertising on Consumer Behavior – Laura Probstnerová
Laura Probstnerová
Bachelor's thesis
The Influence of Advertising on Consumer Behavior
Vlyv Reklamy na Chování Spotřebitele
Abstract:
Cílem této studie bylo analyzovat, jak různé faktory ovlivňují chování spotřebitelů a jejich rozhodování. V teoretické části se diskutuje reklama jako součást obchodní komunikace spolu s chováním spotřebitele a rozhodovacím procesem, jako i faktory, které ho ovlivňují, a sice sociální, osobní a psychologické. Dále je psychologie reklamy popsána z hlediska značky, jejího vlastního jmění a opatření ovlivňujících …moreAbstract:
The purpose of this study was to analyze, how different factors have an influence on consumer behavior and their decision making. In the theoretical part, advertising as a part of commercial communication is discussed, along with consumer behavior and the decision making process, namely factors that influence it, such as social, personal and psychological. Further, the psychology of advertisement is …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/69426
Thesis defence
- Date of defence: 22. 5. 2017
- Supervisor: Přemysl Průša
- Reader: Alexandr Asmalovskij
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/69426
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business
Theses on a related topic
-
Testing Consumer Behaviour and Psychography viability in Market Strategy
Elizaveta Morozova -
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
The Global Consumer Ethnocentrism
Sofiko Momtselidze -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Reklama a podpora prodeje jako nástroj komunikačního mixu firmy APPLE
Jan Šlemar -
Sémiotická analýza vybraných reklam společnosti Apple Inc.
Petr Hervíř