Laura Probstnerová

Bachelor's thesis

The Influence of Advertising on Consumer Behavior

Vlyv Reklamy na Chování Spotřebitele
Abstract:
Cílem této studie bylo analyzovat, jak různé faktory ovlivňují chování spotřebitelů a jejich rozhodování. V teoretické části se diskutuje reklama jako součást obchodní komunikace spolu s chováním spotřebitele a rozhodovacím procesem, jako i faktory, které ho ovlivňují, a sice sociální, osobní a psychologické. Dále je psychologie reklamy popsána z hlediska značky, jejího vlastního jmění a opatření ovlivňujících …more
Abstract:
The purpose of this study was to analyze, how different factors have an influence on consumer behavior and their decision making. In the theoretical part, advertising as a part of commercial communication is discussed, along with consumer behavior and the decision making process, namely factors that influence it, such as social, personal and psychological. Further, the psychology of advertisement is …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 5. 2017
  • Supervisor: Přemysl Průša
  • Reader: Alexandr Asmalovskij

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/69426

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business