Ing. Veronika Cyprysová
Bachelor's thesis
Srovnávací reklama
Comparative advertisement
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá výkladem srovnávací reklamy dle právních předpisů České republiky. Na začátku práce je obecně popsán pojem reklama a nekalá soutěž dle občanského zákoníku. Definuje skutkovou podstatu srovnávací reklamy - základní pojmy a formy. Podrobně rozvádí podmínky přípustnosti, které rozhodují o tom, zda je konkrétní reklama nekalosoutěžní praktikou. Čtenáři přidává praktické příklady …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with interpretation of comparative advertising according to Czech legislation. At the beginning of this work is generally described the concept of advertising and unfair competition according to the Civil Code. It defines the facts of comparative advertising - the basic ideas and forms of advertising. It indicates in details the admissibility conditions that determine whether …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 4. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ljjoe/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2018
- Supervisor: doc. JUDr. Josef Kotásek, Ph.D.
- Reader: JUDr. Eva Večerková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasaryk University
Faculty of LawBachelor programme / field:
Legal Specializations / Commercial Law Studies
Theses on a related topic
-
Srovnávací reklama z pohledu práva nekalé soutěže se zaměřením na podmínky její přípustnosti
Nikolas Bihary -
Srovnávací reklama z pohledu práva nekalé soutěže se zaměřením na podmínky její přípustnosti
Nikolas Bihary -
Effectiveness of comparative advertising in Czech Republic
Polina Gavrilova -
Srovnávací reklama v judikatuře vybraných evropských soudů
Dagmar Matúšů -
Srovnávací reklama z pohledu práva nekalé soutěže se zaměřením na podmínky její přípustnosti
Nikolas Bihary -
Srovnávací reklama
Ondřej Hruda -
Srovnávací reklama v ČR a v zahraničí
Adam Kurzok -
Reakce spotřebitele na srovnávací reklamu
Tomáš Svoboda