Kód jako umělecká forma: generativní princip v tvorbě Zdeňka Sýkory – Bc. Kristýna Sasínová
Bc. Kristýna Sasínová
Bakalářská práce
Kód jako umělecká forma: generativní princip v tvorbě Zdeňka Sýkory
Code as an art form: generative principle in the work of Zdeněk Sýkora
Anotace:
Tato bakalářská práce se věnuje tématu počítačového a generativního umění se zaměřením na tvorbu malíře Zdeňka Sýkory. Jeho práce z 60. a počátku 70. let 20. století je pro počítačové a generativní umění zejména charakteristická kvůli přechodu do digitální sféry a používání programovacího kódu jakožto umělecké formy. V práci se nejprve věnuji vytyčením žánru počítačového a generativního umění a jeho …víceAbstract:
This bachelor’s thesis deals with the topics of computer and generative art, illustrations and its main features in the work of painter Zdeněk Sýkora. His works from 1960s and early 1970s is particularly characteristic by the possibility of its transition to digital spheres and the use of programing code as an art form. In my work I first deal with the definition of the genre computer and generative …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 5. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/htsb9/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 6. 2020
- Vedoucí: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie interaktivních médií
Práce na příbuzné téma
-
Algoritmický obraz v českém výtvarném umění
Veronika Zapletalová -
Aplikace neuronových sítí v tvorbě vizuálního umění
Pavel Pančocha -
Generativní umění: Metoda, praxe či analogie pro paradigma teorie komplexity v umění?
Johana Rybářová -
60. léta počítačového umění–technické aspekty a otázka autorství
Leoš Mátl -
Umění nových médií v galerii. Případová studie zaměřená na Moravskou galerii v Brně od roku 1990 do současnosti
Kristýna Suchánková -
Umění počítačového viru: možnosti vystavování
Martina Vránová -
Srovnání historické přesnosti renesančního umění v počítačové hře Assasin's Creed II.
Hana VARGOVÁ -
Virtuální realita a její využití ve volném umění
František PECHÁČEK