Sonic Branding: proces budování zvukové identity značky – Jakob Bahmann
Jakob Bahmann
Bachelor's thesis
Sonic Branding: proces budování zvukové identity značky
Sonic Branding: The Process of Building a Brand Sound Identity
Abstract:
Sonic branding je disciplína, která se zabývá budováním značky pomocí zvuku a hudby. Cílem této práce je poskytnout vhled do procesu tvorby zvukové identity značky. Obsahem teoretické části je zmapování jednotlivých prvků zvukové identity značky a identifikace jejich významu v rámci sonic brandingu a v marketingové komunikaci celkově. V praktické části byl dokumentován proces tvorby zvukové identity …moreAbstract:
Sonic branding is a discipline that concerns itself with building a brand using sound and music. The goal of this thesis is to provide insight into the process of creating a brand sound identity. The theoretical part of this thesis deals mainly with the identification of individual elements that make up a brand sound identity and illustrates their significance with regard to sonic branding and marketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2020
Thesis defence
- Date of defence: 15. 9. 2022
- Supervisor: Mgr. Marek Linhart
- Reader: Tomáš Roreček, Mgr.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BAHMANN, Jakob. \textit{Sonic Branding: proces budování zvukové identity značky}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2020. Available from: https://theses.cz/id/x5ejw9/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / specializace:
Creative Marketing and Communication / On-line Marketing and Communication
Theses on a related topic
-
Sonic branding
Mária Takáčová -
Sonic branding je mrtev aneb posun od zvukového loga ke komplexnímu zvukovému zážitku
Jan Špičák -
Sonic branding
Mária Takáčová -
Sonic Branding jako fenomén současné marketingové komunikace
František Schwan -
Sonic branding je mrtev aneb posun od zvukového loga ke komplexnímu zvukovému zážitku
Jan Špičák
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights