Literárna cena Severskej rady v českých a slovenských prekladoch – Bc. Dorota Žuchová
Bc. Dorota Žuchová
Bachelor's thesis
Literárna cena Severskej rady v českých a slovenských prekladoch
The literary works awarded by the Nordic Council Literature Prize in Czech and Slovak translations
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the Nordic Council's Literature Prize and its reception in Czech and Slovak translations. The work is devided into three main parts. The first part deals with Nordic cooperation which it represents in various historical stages until the emergence of the Nordic Council. The second part is devoted to the Nordic Council's Literature Prize where it emphasizes the Czech and …viacAbstract:
Táto bakalárska práca sa zaoberá Literárnou cenou Severskej rady a jej recepciou v českých a slovenských prekladoch. Práca je rozdelená do troch hlavných častí. Prvá časť pojednáva o severskej spolupráci, ktorú predstavuje v rôznych historických etapách, až po vznik Severskej rady. Druhá časť sa venuje už samotnej Literárnej cene Severskej rady, kde kladie dôraz na české a slovenské preklady ocenených …viac
Jazyk práce: Slovak
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 7. 2018
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/luc7q/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 9. 2018
- Vedúci: doc. PhDr. Miluše Juříčková, CSc.
- Oponent: Mgr. Pavel Váňa, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
Philology / Norwegian Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Literární soutěž o cenu Vladimíra Vokolka
Tereza Sadílková -
Severská Rada: Sociálny konštruktivizmus ako najrelevantnejšia odpoveď esencii severskej spolupráce
Michaela Šimáková -
Analýza potenciálu podpory vydávání severské literatury
Petra Kubátová -
Severská literatura a její interpretace
Michaela Novotná -
A pilot validation of Hofstede's original 4 dimensional cultural model and its marketing implications from the perspective of the Czech Republic, Slovakia and Poland
Pavel Čejka