Vliv značky mobilních telefonů na kupní chování spotřebitele – Alžběta Lauermannová
Alžběta Lauermannová
Bachelor's thesis
Vliv značky mobilních telefonů na kupní chování spotřebitele
The influence of brand image of mobile devices on consumer purchase behavior
Abstract:
Cílem práce je posoudit vliv značek Apple a Samsung na kupní chování spotřebitele v oblasti mobilních telefonů. Součástí práce je popsat psychologii spotřebitele, jaké jsou jeho potřeby, co ho ovlivňuje jeho kupní chování a jaké jsou fáze kupního rozhodovacího procesu, kterými spotřebitel prochází. Další součástí je analýza marketingového mixu, komparace definic dle různých autorů. Dále je náplní značka …moreAbstract:
The aim of this thesis is to assess the influence of Apple and Samsung brands on consumer buying behaviour in the field of mobile phones. Part of the thesis is to describe the psychology of the consumer, what are their needs, what influences their buying behaviour and what are the phases of the buying decision process that the consumer goes through. Another part is the analysis of the marketing mix …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 18. 5. 2023
- Supervisor: Ing. Lucie Vokáčová, Ph.D.
- Reader: Jan Huml, Ing.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LAUERMANNOVÁ, Alžběta. \textit{Vliv značky mobilních telefonů na kupní chování spotřebitele}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2023. Available from: https://theses.cz/id/x6zini/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme:
Ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Triple Bottom Line odpovědnost a kupní chování spotřebitelů
Štěpánka Jakubcová -
Vliv značky na kupní chování spotřebitele - regionální značení
Vendula Karešová -
Vliv značky na kupní chování spotřebitele
Matěj Pajma -
Vliv značky na kupní chování spotřebitele - regionální značení
Jakub Landsmann -
Vliv značky na kupní chování spotřebitele
Polina Vlassova -
Vliv značky na kupní chování spotřebitele - značky kvality a původu potravin
Ondřej Heimerle -
Vliv značky e-shopu na kupní chování spotřebitele
Tereza Čábelová -
Vliv značky na kupní chování spotřebitele
Radim Novotný
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights