Barbora PELESNÁ

Bachelor's thesis

Faktory, ovlivňující formální i neformální autoritu učitelů na 2. stupni základních škol

Factors affecting the formal and informal authority of teachers at the 2nd primary schools
Abstract:
Cílem práce je pomocí odborných zdrojů definovat problematiku autority učitelů, která je ovlivněna klimatem třídy, tedy žáky a učitelem. U učitele jako realizátora výchovně vzdělávacího procesu se zaměříme na jeho kvalifikaci, profesní kompetence, předpokládané dovednosti, a shrneme metody využívané při výuce. Současně budeme popisovat možnosti budování autority, její druhy a projevy učitele, ovlivňující …more
Abstract:
The aim of this Bachelor Thesis is to define issues of teacher's authority which is influenced by climate of the class, consequently by students and teachers. We will focus on the teacher as a key actor of the educational process, on his qualifications, professional competencies, expected skills, and summarize the methods used in teaching practice. We will describe as well the possibilities of the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2013
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Arnošt Smolík, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PELESNÁ, Barbora. Faktory, ovlivňující formální i neformální autoritu učitelů na 2. stupni základních škol. Ústí nad Labem, 2013. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta