Nekalá soutěž na trhu s potravinami – Bc. Martin Matějka
Bc. Martin Matějka
Diplomová práce
Nekalá soutěž na trhu s potravinami
The Unfair Competition in the Market of Food
Anotace:
Práce se zabývá problematikou nekalé soutěže na trhu s potravinami. Trh s potravinami má jistá specifika, která mají dopad i na charakter nejčastěji se objevující nekalosoutěžní jednání. Tato specifika, spolu s jejich příčinami, jsou v práci identifikována. Pozornost je věnována zejména případům z praxe, které jsou dále analyzovány. Na základě pojmových znaků je strava rozdělena na jednotlivé kategorie …víceAbstract:
The thesis is dealing with issues of unfair Competition in the Market of Food. Market of foodstuff has certain specifics, which have also impact on the character of the most frequently appearing unfair behavior. These specifics together with their causes are being in the thesis identified. Emphasis is put on the practical cases that are further analyzed. On the basis of conceptual features is the sustenance …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 6. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/zl9u6/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 9. 2013
- Vedoucí: doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
- Oponent: JUDr. Eva Večerková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasarykova univerzita
Právnická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Právo a právní věda / Právo
Práce na příbuzné téma
-
Evaluation of the Reliability of the Company and Suggestion of the Optimal Way of Financing justification in the companyGazprom in Comparison with Chevron Corporation
Ellina Filimontseva -
Same Old, Same Old in the App Economy: Predicting the Effects of Article 6c of the European Commission Proposal for a Digital Markets Act on the iOS App Ecosystem
Adrian Wolkersdorf -
Effect of Financial/Pandemic crisis on a selected companies of food industry in USA
Maksym Fatianov -
Market survey of traditional food plant species in rural areas of southern Kyrgyzstan: Case study of Kulundu valley
Linda Porebská -
Consumers´ Typology on the Czech Market of Food Products Assigned by Quality Labels
Tomáš Sadílek -
International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation
Tereza Bártová -
Misleading Advertising and Its Impact on Consumers
Kristína Beníčková -
The Dove Campaign for Real Beauty in Comparison to Misleading Advertising
Simona Nováková