Metafory v titulcích sportovní žurnalistiky – Bc. Vladimír Kopečný
Bc. Vladimír Kopečný
Bakalářská práce
Metafory v titulcích sportovní žurnalistiky
Metaphors in Sports News Headlines
Anotace:
Práce se věnuje výskytu metaforických pojmenování v titulcích sportovní žurnalistiky, snaží se identifikovat jejich nejčastější inspirační zdroje a posoudit možné důsledky vyplývající z převládající mediální prezentace sportu. Nalezená metaforická pojmenování jsou hodnocena i z hlediska tendence k jazykové automatizaci a jazykové aktualizaci. Práce reflektuje specifické podmínky sportovní žurnalistiky …víceAbstract:
This work deals with the occurrence of metaphors in headlines of sports journalism; it aims to identify their most common sources of inspiration and to assess the possible consequences emerging from the prevailing method of media presentation of sport. The identified metaphors are also evaluated in terms of their tendency to the automation of language and to the update of language. The work reflects …víceKlíčová slova
deník MF Dnes deník Právo deník Sport hra inspirační zdroje masmédia masová média metafora metaforická pojmenování novinové titulky obrazná vyjádření sport sportovní novinář sportovní publicistika sportovní zpravodajství sportovní žurnalistika tištěná média výzkumná práce daily MF Dnes daily Právo daily Sport figurative expressions figures of speech mass media metaphor metaphorical naming newspaper headlines play printed media research work sources of inspiration sports journalism sports journalist sports reporting
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 1. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/xlzhp/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 1. 2011
- Vedoucí: PhDr. Jiřina Salaquardová
- Oponent: Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíBakalářský studijní program / obor:
Mediální a komunikační studia / Mediální studia a žurnalistika
Práce na příbuzné téma
-
Užívání frazémů a klišé ve sportovní publicistice se zaměřením na hokej
Veronika Louthanová -
Analýza textů sportovní publicistiky
Simona Fischerová -
Aktualizované prostředky v současné sportovní publicistice
Dominic JAČKA -
Syntaktická charakteristka textů současné sportovní publicistiky
Kateřina KOMÁROVÁ -
Syntakticko stylistická analýza sportovní publicistiky
Martina KUBEČKOVÁ -
Charakteristické rysy syntaxe současné sportovní publicistiky
Michaela THOMAYEROVÁ -
Josef Masopust ve sportovní publicistice
Milan Jindrák -
Případová studie sportovní redakce televizního kanálu se zaměřením na genderové vlivy v profesi sportovní novinářky
Dita Ondrejková