Bc. František Kobzík

Master's thesis

Autonomní agenti v prostředí hry pro mnoho hráčů

Autonomous agents in massive multiplayer game environment
Abstract:
Cílem práce je prozkoumat možnosti propojení skriptovacího jazyka s distribuovaným herním serverem implementujícím jednoduchou hru a vytvoření systému, který spravuje autonomní agenty v herním prostředí a poskytuje jednoduchou možnost tvorby jejich umělé inteligence. K implementaci systému a herní logiky agentů je použita platforma Node.js využívající interpret V8. Systém využívá současné implementace …more
Abstract:
The aim of the thesis is to explore possibilities of a interconnection of scripting language and the distributed gaming system (that implements a simple game). The next target is to implement a simple system that manages autonomous agents that play the given game. The main technology used for the system implementation is the Node.js platform, which is based on the V8 JavaScript engine. The system makes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 6. 2012
  • Supervisor: RNDr. Jiří Filipovič, Ph.D.
  • Reader: RNDr. Miloš Liška, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky

Masaryk University

Faculty of Informatics

Master programme / field:
Informatics / Computer Systems

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.