Autonomní agenti v prostředí hry pro mnoho hráčů – Bc. František Kobzík
Bc. František Kobzík
Master's thesis
Autonomní agenti v prostředí hry pro mnoho hráčů
Autonomous agents in massive multiplayer game environment
Abstract:
Cílem práce je prozkoumat možnosti propojení skriptovacího jazyka s distribuovaným herním serverem implementujícím jednoduchou hru a vytvoření systému, který spravuje autonomní agenty v herním prostředí a poskytuje jednoduchou možnost tvorby jejich umělé inteligence. K implementaci systému a herní logiky agentů je použita platforma Node.js využívající interpret V8. Systém využívá současné implementace …moreAbstract:
The aim of the thesis is to explore possibilities of a interconnection of scripting language and the distributed gaming system (that implements a simple game). The next target is to implement a simple system that manages autonomous agents that play the given game. The main technology used for the system implementation is the Node.js platform, which is based on the V8 JavaScript engine. The system makes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yfemk/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 6. 2012
- Supervisor: RNDr. Jiří Filipovič, Ph.D.
- Reader: RNDr. Miloš Liška, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Informatics / Computer Systems
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.