Theses 

Crowdfunding a využití marketingového trendu „Word of Mouth“ – Čestmír Riesenfeld

česky | in English | slovensky

Section:
Use to change section. Address within IS:

Zpět na vyhledávání

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management

Čestmír Riesenfeld

Bachelor's thesis

Crowdfunding a využití marketingového trendu „Word of Mouth“

Crowdfunding and benefits of marketing trend “Word of Mouth”

Abstract: Hlavní tématikou této práce jsou různé typy crowdfundingu. Cílem práce je analýza způsobů financování projektů s využitím síťového marketingu. Nejdříve je popsán vývoj a historie crowdfundingu, současná situace a úspěšné kampaně na české platformě Fundlift. Popsal jsem nové trendy v oblasti blockchain technologie a ICO. Praktické části jsou analyzovány tři společnosti – eVision Team Network Corporation, myWorld a YeahCoach. Tyto společnosti využívají ke svému rozvoji financování prostřednictvím multilevelové sítě investorů. Provedl jsem rozhovor se zakladatelem YeahCoach Robertem Koplem a analyzoval výhody síťového marketingu ve financování. Na základě získaných informací jsem formuloval přidanou hodnotu takového typu financování pro společnost.

Abstract: The main topic of this thesis are various types of a crowdfunding. The aim of the thesis is to analyze ways of financing projects using a network marketing. Firstly, the development and history of crowdfunding, the current situation and the successful campaigns on the Czech platform Fundlift are described. I described new trends in the blockchain technology and ICO. In the practical part of the thesis, there are analyzes of three companies – eVision Team Network Corporation, myWorld and YeahCoach. These companies use their funding to develop through a multilevel investor network. I did an interview with Robert Kopl, founder of YeahCoach, and analyzed benefits of network marketing in financing. I formulated the added value of this type of financing based on the gained information.

Keywords: crowdfunding, síťový marketing, blockchain, kryptoměna, Word of Mouth

Keywords: crowdfunding, Word of Mouth, network marketing, blockchain, cryptocurrency

Language used: Czech

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2018
  • Supervisor: Ivana Svobodová
  • Reader: Jan Mísař

Citation record

ISO 690-compliant citation record: LaTeX | HTML | text | BibTeX | Wikipedie

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text

Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/73745


Go to top | Current date and time: 24/4/2019 20:22, Week 17 (odd)

Privacy

Contact: theses(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz