Application of price discrimination methods to increase the firms profit – Bc. Xun Cao
Bc. Xun Cao
Diplomová práce
Application of price discrimination methods to increase the firms profit
Application of price discrimination methods to increase the firms profit
Anotace:
Tato diplomová práce se zaměřuje na základní definici teorie cenové diskriminace, stávající problémy a vztah mezi cenovou diskriminací a zisky. Práce vychází z předpokladu, že firmy uplatňují cenovou diskriminaci k dosažení konečného cíle zvýšení podnikových zisků. Autor studuje trh mobilních telefonů a trh s luxusním zbožím jako výzkumné modely, které konkrétně analyzují, jak společnosti používají …víceAbstract:
This master thesis focuses on the basic definition of price discrimination theory, the existing problems and the relationship between price discrimination and profits. The thesis is based on the assumption that firms apply price discrimination to achieve the ultimate goal of increasing corporate profits. The author studies the mobile phone market and the luxury goods market as research models to specifically …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2021
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/sowt4/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 6. 2021
- Vedoucí: Ing. Petr Mach, Ph.D.
- Oponent: Ing. Roman Mentlík
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Economics and Management / Economics and Management
Práce na příbuzné téma
-
Students Consumer Behavior on Mobile Phone Market
Hoai Thu Tran -
The impact of mobile phone technology on agricultural information services delivery in the northern region of Ghana
Emmanuel Quintin-Cofie -
Use of Mobile Phone By Farmers and Its Implication On Farmer’ Marketing Capacity in Lattakia, Syria
George Bchara -
A Pricing Strategy for the Pharmaceutical Industry by Using Price Discrimination
Emilia Isabella Immonen -
Price discrimination in the airline industry - what are the advantages of dynamic pricing system for airways?
Ahmet Can Özkan -
Pricing Strategy
Jaromír Mendl -
Pricing policy - how a company can price different groups of consumers to eliminate the consumer surplus
Iveta Solčanská -
Price discrimination in the Russian market of telecommunication
Aliya Bilyaeva