Marie Kočaříková

Bachelor's thesis

Neurčitá kvantita v rozvoji předmatematických představ v předškolním vzdělávání

Indefinite Quantity in the Development of Pre-mathematical Ideas in Preschool Education
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na neurčitou kvantitu v rozvoji předmatematických představ v předškolním vzdělávání. V teoretické části je popsáno matematické myšlení u dětí předškolního věku, kvantita v předškolním vzdělávání a v poslední řadě neurčitá kvantita v rozvoji předmatematických představ. Druhá část obsahuje sadu sedmi aktivit na téma neurčitá kvantita v rozvoji předmatematických představ v …more
Abstract:
This bachelor thesis focuses on indeterminate quantity in the development of pre-mathematical ideas in preschool education. The theoretical part describes mathematical thinking in preschool children, quantity in preschool education and lastly, indefinite quantity in the development of pre-math ideas. The second part contains a set of seven activities on the topic of indefinite quantity in the development …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Kočaříková, Marie. Neurčitá kvantita v rozvoji předmatematických představ v předškolním vzdělávání. Zlín, 2024. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe