Ing. Anna Talašová

Bachelor's thesis

Typologie osobnosti spotřebitele a její význam pro segmentaci trhu

Typology of consumer's personality and its significance for market segmentation
Abstract:
Segmentovat trh podle klasických proměnných jako je věk, místo bydliště nebo třeba výše příjmů již není v dnešní době postačující. Velmi důležitým aspektem při segmentaci trhu je také osobnost člověka. Tato práce se na tuto skutečnost zaměřuje. První část práce je věnována rozboru teoretických poznatků z oblasti psychologie, osobnosti člověka, segmentace trhu a chování spotřebitele. Druhá, praktická …more
Abstract:
Segment the market according to conventional variables such as age, place of residence or the amount of revenue is no longer sufficient today. A very important aspect of the market segmentation is also the personality of man. This work focuses on this fact. The first part of the work is devoted to the analysis of theoretical knowledge in the field of psychology, the personality of man, market segmentation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2009
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: Mgr. Markéta Jansová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní