Lokální patriotismus jako faktor úspěšnosti regionálních pivovarů – Tereza Plecitá
Tereza Plecitá
Master's thesis
Lokální patriotismus jako faktor úspěšnosti regionálních pivovarů
Local Patriotism as a Factor in the Success of Regional Breweries
Abstract:
Diplomová práce se zabývá lokálním patriotismem. Cílem práce je zjistit, jak se projevuje lokální patriotismus v chování českých pivařů a jak se liší v různých segmentech zákazníků. V rámci části zaměřené na teoretické poznatky je zkoumána identita či patriotismus se zaměřením na pivní patriotismus, který je následně definován v rovině obecného a lokálního pivního patriotismu. Součástí zkoumané problematiky …moreAbstract:
This diploma thesis deals with local patriotism. The aim of this work is to find out how local patriotism manifests itself in the behavior of Czech brewers and how it differs in different segments. In the part focused on theoretical knowledge, identity or patriotism is examined with a focus on beer patriotism, which is then defined at the level of general and local beer patriotism. Part of the researched …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/87672
Thesis defence
- Date of defence: 25. 8. 2022
- Supervisor: Stanislav Tripes
- Reader: Martin Luštický
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/87672
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Spotřebitelské chování v návaznosti na lokální módu
Michaela Martinátová -
Analýza spotřebitelského chování na trhu lokální produkce
Nikola Klobásková -
Spotřebitelské chování při nákupu regionálních potravin
Ondřej Kopecký -
Marketingový výzkum v oblasti spotřebitelského chování
Mária Gregušová -
Spotřebitelské chování při nákupu regionálních potravin
Lenka Hradecká -
A Cross-Cultural Analysis of Consumer Behaviour on the Indian and Czech Beer Markets
Bineesh Bino -
The Analysis of Czech Beer Export to Germany
Aneta Čeplová -
Consumer purchasing behaviour of beer in the Czech Republic
Rashid Khan