"Zelený spotřebitel" - jeho sociální profil – Ing. Bc. Pavel Michálek
Ing. Bc. Pavel Michálek
Bachelor's thesis
"Zelený spotřebitel" - jeho sociální profil
Social profil of the green consumer
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu sociálního profilu tzv. zelených spotřebitelů, kteří by do budoucnosti mohli být potenciální hnací silou spotřebních trhů. Práce analyzuje již definované sociální profily a spotřebitelské segmenty zelených spotřebitelů, a to jak v České republice, tak i ve světě. Cílem této práce je pomocí dotazníkového šetření zjistit preference a charakteristiky spotřebitelů …moreAbstract:
The thesis is focused on social profile analyse so-called Green Consumers, which could be, into future, a potential driving force of consumer markets. The thesis analyses social profiles and consumer´s segments which have already been defined in the Czech republic and the world as well. The aim of this thesis is, through the use of a questionnaire, to find out the preferences and characteristics of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2009
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/icqni/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2009
- Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Spotřebitelské preference informačních zdrojů při hodnocení udržitelnosti obalu u produktů chemického průmyslu
Sára Nováková -
Spotřebitelské preference generací Y a Z v oblasti nákupu farmářských potravin
Anisa Dridi -
Spotřebitelské preference při nákupu vína
Veronika Stávková -
Spotřebitelské postoje a preference při nákupu kávy
Lenka Schrömerová -
Spotřebitelské preference distribučních kanálů na trhu piva
Markéta Kuttlerová -
Spotřebitelské preference udržitelných potravin - biopotraviny
Hana SVOBODOVÁ -
NÁVRH A GRAFICKÉ ŘEŠENÍ OBALU, PROPAGAČNÍCH TISKOVIN A UŽIVATELSKÉ PŘÍRUČKY PRODUKTU NA ZÁKLADĚ VLASTNÍHO VÝBĚRU ekologický obal
Anna DANIŠOVÁ -
Marketingová strategie zavedení nového výrobku na trh - ekologické vytápění
Michaela Winterová