Online impulsive buying behaviour in India – Swaroop Muralinathan
Swaroop Muralinathan
Master's thesis
Online impulsive buying behaviour in India
Online impulsive buying behaviour in India
Abstract:
Rychlý růst elektronického obchodování v Indii vedl k výraznému nárůstu online impulzivního nákupního chování. Tato studie si klade za cíl zhodnotit důležitost impulzivního nákupu na internetu a identifikovat faktory a situace, které k tomuto chování přispívají v indickém kontextu. Výzkum využíval přístup smíšených metod, kombinoval kvalitativní rozhovory a kvantitativní průzkum s 241 respondenty. …moreAbstract:
The rapid growth of e-commerce in India has led to a significant rise in online impulsive buying behavior. This study aims to evaluate the importance of impulse buying on the Internet and identify the factors and situations that contribute to this behavior in the Indian context. The research employed a mixed-methods approach, combining qualitative interviews and a quantitative survey with 241 respondents …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/93819
Thesis defence
- Date of defence: 2024
- Supervisor: Václav Stříteský
- Reader: Daniela Kolouchová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/93819
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
The Impact of Technological Advancements on Impulse Buying Behavior in Shanghai's B2C E-commerce Sector
Evdokia Michael -
Development of e-commerce - analysis of customer behaviour and preferences when buying apparel
Aleksandra Kim -
E-commerce a další prodejní kanály jako trend obchodu (logistiky, komunikace)
Natálie Pechová -
Vliv principů nedostatku jako marketingových taktik na nákupní rozhodování mladé generace v kontextu e-commerce
Nikol Brotánková -
Exploring factors that influence consumers’ online shopping behavior via e-commerce platforms in Vietnam: The case of Shopee
Quynh Chau Ngo