Swaroop Muralinathan

Master's thesis

Online impulsive buying behaviour in India

Online impulsive buying behaviour in India
Abstract:
Rychlý růst elektronického obchodování v Indii vedl k výraznému nárůstu online impulzivního nákupního chování. Tato studie si klade za cíl zhodnotit důležitost impulzivního nákupu na internetu a identifikovat faktory a situace, které k tomuto chování přispívají v indickém kontextu. Výzkum využíval přístup smíšených metod, kombinoval kvalitativní rozhovory a kvantitativní průzkum s 241 respondenty. …more
Abstract:
The rapid growth of e-commerce in India has led to a significant rise in online impulsive buying behavior. This study aims to evaluate the importance of impulse buying on the Internet and identify the factors and situations that contribute to this behavior in the Indian context. The research employed a mixed-methods approach, combining qualitative interviews and a quantitative survey with 241 respondents …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 2024
  • Supervisor: Václav Stříteský
  • Reader: Daniela Kolouchová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/93819