Hodnocení učitele jako determinant utváření sebepojetí žáka – Mgr. Markéta Caletková
Mgr. Markéta Caletková
Master's thesis
Hodnocení učitele jako determinant utváření sebepojetí žáka
Teacher's evaluation as a determinant in forming child's self-conception
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení učitelů na prvním stupni základních škol a utváření sebepojetí žáků. V první části je přiblíženo školní hodnocení, jeho způsoby, typy, formy, hodnotící jazyky a funkce. Jsou zmíněny jednotlivé fáze hodnocení v procesu učení a kritéria, která se musí stanovit po vytvoření cíle a která vycházejí ze školního vzdělávacího plánu. Další kapitola je zaměřena …moreAbstract:
This diploma thesis deals with teachers' evaluation at the first grade of primary schools and its impact in forming of a pupil’s self-evaluation. The first part focuses on school evaluations, its methods, types, forms, evaluation languages and functions. There are described phases of evaluation in the process of teaching and criteria, which must be determined in order to create the goals of teaching …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/d5bgt/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2014
- Supervisor: PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Jaroslav Řezáč, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Studenti lektorství a jejich sebepojetí
Tomáš Ďuriš