Country of origin effect and the impact of brand nationality on the perception of quality in the luxury goods market – Silvie Dittertová
Silvie Dittertová
Diplomová práce
Country of origin effect and the impact of brand nationality on the perception of quality in the luxury goods market
Country of origin effect and the impact of brand nationality on quality perception in the luxury goods market.
Anotace:
Cílem práce je zkoumat postoj spotřebitelů s vyššími příjmy k zemi původu luxusního zboží se zaměřením na kvalitu zboží. Hlavní použitá metoda výzkumu je kvalitativní výzkum trhu založený na in-depth rozhovorech se spotřebiteli. Na základě těchto rozhovorů práce poukazuje na synergii odborné literatury zaměřené na problematiku zemi původu a luxusního zboží s očekáváním spotřebitelů ohledně kvality …víceAbstract:
The purpose of this Master's Thesis is to investigate the attitudes of high net worth individuals toward country of origin information within the luxury goods market with respect to the quality of the products. The primary method used for the research is qualitative research based on in-depth interviews. Based on these in-depth interviews, the thesis demonstrates the synergy between the literature …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 11. 2014
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/48052
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 9. 2015
- Vedoucí: Gina Cook
- Oponent: Petr Král
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
DITTERTOVÁ, Silvie. \textit{Country of origin effect and the impact of brand nationality on the perception of quality in the luxury goods market}. Online. Diplomová práce. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze. 2014. Dostupné z: https://theses.cz/id/xi5t0d/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/48052
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / International Management
Práce na příbuzné téma
-
Consumers´ Typology on the Czech Market of Food Products Assigned by Quality Labels
Tomáš Sadílek -
Consumer Perceptions, Attitudes and Behavior towards Healthy Foods: The Case of Czech and Dutch Millennial Consumers
Rick Van Wetten -
Generation Z's perception of brand activism
Anastasiia Semchuk -
Country of Origin Effect on Purchasing Decision Making of FMCG Products for Czech Customers
Mahammad Mammadov -
Digitalization and Luxury: The Role of Digital Experience and Online Content on Purchasing Intention of Luxury Goods
Nikoleta Veseľková -
Factors influencing the consumer behavior of Russian citizens towards luxury goods
Maria Babenkova -
Motivation for purchase of luxury goods: The case of the Czech Republic and Armenia
Naděžda Galustjan -
Assessment of the Financial Position and Performance of the Chosen Companies in the Luxury Goods Industry
Violetta Anufrieva