Vývojové tendence jazykových norem v současné ruštině – Markha DADAEVA
Markha DADAEVA
Bachelor's thesis
Vývojové tendence jazykových norem v současné ruštině
Development trends of linguistic norms of the modern Russian language
Abstract:
The main goal of this bachelor thesis is to identify trends in the development of standards of the contemporary Russian language. The first chapter is based on literary sources and its aim is to describe how language norms are formed and what currently causes them to change. The first chapter describes the following terms: language standard, functions and properties of a language standard, as well …moreAbstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je identifikace trendů ve vývoji norem současného ruského jazyka. První kapitola je založená na literárních zdrojích a její cílem je popsat, jak se jazykové normy utvářejí a co v současností způsobuje jejich změnu. V první kapitole jsou popsané tyto pojmy: jazyková norma, funkce a vlastnosti jazykové normy a také druhy jazykových norem. Dále je popsána dynamika změn …more
Language used: Russian
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 7. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Doc. Liudmila Valova, CSc.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
DADAEVA, Markha. Vývojové tendence jazykových norem v současné ruštině. Plzeň, 2021. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / Russian Language in Education
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.