Případová studie amatérské lokalizace počítačové hry Pillars of Eternity – Bc. Hynek HANZLÍK
Bc. Hynek HANZLÍK
Master's thesis
Případová studie amatérské lokalizace počítačové hry Pillars of Eternity
Case study: amateur localization of Pillars of Eternity
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o amatérské lokalizaci počítačové hry Pillars of Eternity. Cílem práce je popsat proces amatérské lokalizace a na základě toho jej srovnat s procesem profesionální lokalizace, kterým se zabývá teoretická část práce. Diplomová práce se zaměřuje i na lokalizaci jako produkt a hodnotí jeho kvalitu na základě ukázek a hodnocení veřejnosti. Součástí práce je také výzkum struktury …moreAbstract:
This diploma thesis studies an amateur localization of a video game title Pillars of Eternity. The aim of this thesis is to describe the process of amateur localization and then compare it to the process of professional video game localization, which is the topic of the theoretical part. The thesis is also concerned with the product of the amateur localization and it looks at its quality with provided …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2017
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Pavel Král
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
HANZLÍK, Hynek. Případová studie amatérské lokalizace počítačové hry Pillars of Eternity. Olomouc, 2017. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY OLOMOUC
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / English for Translators and Interpreters
Theses on a related topic
-
Případová studie amatérské lokalizace počítačové hry Fallout
Martin ŠMÍRA -
Trendy v lokalizaci PC her mezi lety 2010-2019
Ondřej KAŇOVSKÝ -
Případová studie amatérské lokalizace počítačové hry Fallout
Martin ŠMÍRA -
Videohra a rozhraní
Michal Penxa -
Videohra s tematikou bludiště
Daniel Schneider -
Videohra s využitím retro estetiky
Jiří Fikejz -
Videohra jako didaktický prostředek
Aneta KUNDLOVÁ -
Videohra Revenant Earth
Matouš Marek
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights