Aneta Laudová

Bachelor's thesis

Analýza vizuální identity městské části Praha 3

City branding analysis of Prague 3
Abstract:
Tématem bakalářské práce je značka a její specifika v oblasti brandingu měst. Teoretická část práce se nejprve zabývá značkou, procesem tvorby a jejími atributy v obecném pojetí, následně toto rozsáhlé téma vymezuje pro potřeby city brandingu. Praktická část se věnuje analýze brandingu na konkrétním případě městské části Praha 3, která nedávno změnila svou vizuální prezentaci. Práce si klade za cíl …more
Abstract:
The thesis deals with the topic of brand and its specifics in the field of city branding. The theoretical framework of this thesis first describes brand, its creative process, and its attributes in general, which are then specified for the subject of city branding. The practical part analyzes branding of a district of the capital – Prague 3, which recently changed its visual presentation. The aim of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 10. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2021
  • Supervisor: Marek Prokůpek
  • Reader: Lucia Horňáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/83500