Tematické a jazykové shody a rozdíly v českých a ruských říkadlech a rozpočítadlech – Viktor VYMAZAL
Viktor VYMAZAL
Bachelor's thesis
Tematické a jazykové shody a rozdíly v českých a ruských říkadlech a rozpočítadlech
Tematic and language correspondences and differences between Czech and Russian nursery rhymes and counting rhymes
Abstract:
Tato práce se věnuje komparaci českých a ruských říkadel a rozpočítadel. Jejím cílem je zmapování odlišností mezi českým a ruským pojetím těchto žánrů a na základě analýzy a komparace identifikovat a interpretovat tematické a jazykové shody a rozdíly v českých a ruských říkadlech a rozpočítadlech.Abstract:
This bachelor thesis is dedicated to the comparison of Czech and Russian nursery rhymes and counting rhymes. The aim of this thesis is to describe the differences between Czech and Russian approaches to these genres and to identify and interpret tematic and language correspondences and differences between Czech and Russian nursery rhymes and counting rhymes using analysis and comparison.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 4. 2018
Thesis defence
- Supervisor: prof. PhDr. Zdeněk Pechal, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VYMAZAL, Viktor. \textit{Tematické a jazykové shody a rozdíly v českých a ruských říkadlech a rozpočítadlech}. Online. Bachelor's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Education. 2018. Available from: https://theses.cz/id/xjwxr7/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
VYMAZAL, Viktor. Tematické a jazykové shody a rozdíly v českých a ruských říkadlech a rozpočítadlech. Olomouc, 2018. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY OLOMOUC
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / SV-RF
Theses on a related topic
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights