Bc. Magdaléna Kovářová

Master's thesis

Projevy vybraných funkčních dichotomií ve vyjadřování učitelů

Characterization of Teachers Speech
Abstract:
Magisterská diplomová práce se zabývá rozborem projevů učitelů ve vyučovací hodině na východočeském gymnáziu. Cílem bylo prozkoumat rysy dichotomie monologičnost-dialogičnost a připravenost-nepřipravenost. Práce nahlíží různé prostředky kontaktovosti a znaky nepřipravenosti a hledá příčiny jejich užití. Výsledný text by měl posloužit k rozšíření poznatků o mluvené komunikaci obecně i o komunikaci ve …more
Abstract:
This work deals with analysis of the records of the lessons at East Bohemian grammar school. I followed two dichotomies: monologic and dialogic signs and preparedness and unpreparedness. This work follows various kinds of attempts of contact and signs of unpreparedness and tries to find some reasons of their use. This text should help to extend knowledges about teachers‘ speeches.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Michal Křístek, M.Phil.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature