Bc. Monika Janíčková

Bachelor's thesis

Začínající učitelka v mateřské škole

Teacher Beginer in the Kindergarten
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku začínající učitelky mateřské školy a na to, zda a jakým způsobem je realizováno uvádění do praxe. Teoretická část vymezuje pojem začínající učitelka a problémy týkající se nástupu do praxe, uvádění absolventek do praxe v minulosti a nyní, profesní rozvoj v podobě hospitace, mentoringu, sebereflexe a nástroje Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy …more
Abstract:
This bachelor thesis is focused on the problematic issues of a beginning nursery school teacher. It also examines whether and in which ways the introduction to the teaching practice is realized. In the theoretical part the author of the thesis defines the notion the beginning teacher and the issues concerning the entrance to the profession, introducing graduates to the teaching practice in the past …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2015
  • Supervisor: PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Pre-school and After-school Education / Pre-school Teacher Training