Mgr. Matěj Kotouček

Bachelor's thesis

Přímé vztahy mezi biozemědělci a zákazníky - analýza podmínek pro přímý prodej

Direct Links between Organic Farmers and Consumers - Analysis of Conditions for Direct Sale
Abstract:
V poslední době lze sledovat rostoucí zájem o přímý prodej, stále je však mezi českými biozemědělci využíván málo. Co se týče způsobů prodeje, často se můžeme setkat s biokluby nebo bedýnkovými systémy. Oblibu mezi farmáři i spotřebiteli si pomale získávají také trhy s bioprodukty a základní formou přímého prodeje je prodej přímo na farmě. Role přímého prodeje také spočívá v tom, že jej lze považovat …more
Abstract:
Lately, there is apparent a growing interest in direct sales. However it is still quite rare form of distribution among Czech organic farmers. As for types of direct sale, box-schemes or bioclubs are used quite often. Farmers' markets with bio products are slowly gaining popularity as well. The basic form is direct sale from farm. The role of direct sales also lies in the fact, that it is considered …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2010
  • Supervisor: Ing. Zbyněk Ulčák, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Kateřina Rezková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií