Barbora Kubátová

Bachelor's thesis

Textbook Evaluation from the Perspective of Developing Reading Skills in Lower-secondary learners

Textbook Evaluation from the Perspective of Developing Reading Skills in Lower-secondary Learners
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením vybrané učebnice anglického jazyka z hlediska rozvoje čtení s porozuměním. Teoretická část nejprve zasazuje čtení do kontextu vyučování a učení se anglickému jazyku. Následně rozebírá otázky týkající se rozvoje čtecích dovedností, které se objevují na seznamu hodnotících kritérií. Na závěr definuje pojem učebnice a diskutuje funkce a role učebnice v procesu …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the evaluation of a selected EFL textbook from the perspective of developing reading comprehension. The theoretical part at first puts reading into the context of English language teaching and learning. Subsequently, it discusses issues concerning developing reading skills that appear on the evaluation list of criteria. Finally, it defines the concept of textbook and …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 11. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PaedDr. Monika Černá, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Kubátová, Barbora. Textbook Evaluation from the Perspective of Developing Reading Skills in Lower-secondary learners. Pardubice, 2019. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická

University of Pardubice

Faculty of Arts and Philosophy

Bachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education