Didactic games: competition as a motivating or demotivating constituent – Bc. Miroslava ČMELÍKOVÁ
Bc. Miroslava ČMELÍKOVÁ
Master's thesis
Didactic games: competition as a motivating or demotivating constituent
Didactic games: competition as a motivating or demotivating constituent
Abstract:
Diplomová práce se zabývá používáním didaktických her ve vyučování, se zaměřením hlavně na soutěživost a vnější formy motivace. Cílem teoretické části bylo shrnout novodobé poznatky z oblasti psychologie učení, motivace a moderních didaktických přístupů. Důraz byl kladen především na didaktické hry a jejich motivační složku. Cílem praktické části bylo metodou případové studie provést observaci ve výuce …moreAbstract:
The master thesis deals with the use of didactic games in teaching, concentrating mainly on competitiveness and extrinsic forms of motivation. The aim of the theoretical part was to summarize the latest findings from the field of psychology of learning and teaching, motivation and modern didactic approaches. Emphasis was placed mainly on didactic games and their motivational constituent. The aim of …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 6. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
ČMELÍKOVÁ, Miroslava. Didactic games: competition as a motivating or demotivating constituent. Ostrava, 2018. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teaching for Secondary Schools / -Aj-Nj SŠ
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.