Radek NEDĚLA

Bachelor's thesis

Extrémicstická scéna v České republice a problémy ve vyšetřování trestných činů s rasovým podtextem

Extremism in the Czech Republic and problems connected with investigations of racially-motivated crimes
Abstract:
Ve své bakalářské práci jsem stručně nastínil naši extremistickou scénu, kdy více rozebírám pravicový extremismus, neboť podstatou mé práce jsou projevy pravicového extremismu z hlediska trestné činnosti s rasovým podtextem. Rozebírám dva trestné činy, ke kterým došlo v okrese Sokolov. Na těchto případech chci zdůraznit chyby a nedostatky při jejich dokumentaci a zároveň poukázat na úkony, které se …more
Abstract:
In my bachelorwork I sketched our extremists scene, when I am more interesting abou rights extremism because basis of my work are demonstration rights extremism in criminal acts aspect with racism undertone. I analyse two criminal acts in Sokolov district. With these cases I want accent mistakes and inadequacies about their documentation and at the same time refer to operations which were doing well …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 10. 2005
Identifier: 2385

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 2. 2006
  • Supervisor: Mgr. Petr Kubis

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

NEDĚLA, Radek. Extrémicstická scéna v České republice a problémy ve vyšetřování trestných činů s rasovým podtextem. Brno, 2005. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 30. 10. 2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Univerzitní institut
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Univerzitní institut

Bachelor programme / field:
Pedagogy / Social pedagogy