Možnosti retro marketingu z hlediska rozvoje značky – Oliver Procházka
Oliver Procházka
Bachelor's thesis
Možnosti retro marketingu z hlediska rozvoje značky
Retro marketing opportunities in terms of brand development
Abstract:
Cílem práce je zjistit, jak může retro marketing (nostalgický marketing) jako forma marketingové komunikace dát impuls zákazníkovi vrátit se ke značce, vyvolat v něm nostalgii a touhu po produktu. Dalším cílem je doporučení pro další orientaci ve využití retro marketingu společností Lidl. V teoretické části se práce zabývá výkladem pojmu retro marketing, nostalgií a sílou značky. V praktické části …moreAbstract:
The aim of this work is to find out how retro marketing (nostalgic marketing) as a form of marketing communication can give the customer an impulse to return to the brand, evoke nostalgia and the desire for the product. Another goal is a recommendation for further orientation in the use of Lidl retro marketing. The theoretical part deals with the interpretation of the term retro marketing, nostalgia …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 1. 2020
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/80037
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2020
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Tomáš Vaverka
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/80037
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Retro marketing a vliv nostalgie na chování spotřebitele
Barbora Kubešová -
Retro značky v současnosti a jejich potenciál na trhu
Žaneta Churavá -
Retro marketing a vliv nostalgie na chování spotřebitele
Barbora Kubešová