Bc. Jaroslav Bureš

Master's thesis

The Usage of Paronomasia in the Language of the Media

The Usage of Paronomasia in the Language of the Media
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to provide quantitative and qualitative analysis of puns in a selected corpus of advertising and newspaper headline discourse, providing description of common and differentiating traits in lexical and semantic representation. The thesis is divided into three chapters. The first and second chapter provide theoretical framework of the target figure of speech, paronomasia …more
Abstract:
Tématem této diplomové práce je kvantitativní a kvalitativní analýza paronomázie ve vybraném korpusu reklamy a novinových titulků, s cílem poskytnout společné a odlišné znaky v lexikální a sémantické rovině. Práce je rozdělena do třech kapitol. První a druhá kapitola poskytují teoretický podklad pro zkoumanou figuru, paronomázii, a diskurzy, reklamy a novinových titulků, s podpůrnou teorií, jako jsou …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 6. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Petra Huschová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Bureš, Jaroslav. The Usage of Paronomasia in the Language of the Media. Pardubice, 2022. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická

University of Pardubice

Faculty of Arts and Philosophy

Master programme / field:
English Language Teacher Education / English for Education