The Impact of Technological Advancements on Impulse Buying Behavior in Shanghai's B2C E-commerce Sector – Evdokia Michael
Evdokia Michael
Bachelor's thesis
The Impact of Technological Advancements on Impulse Buying Behavior in Shanghai's B2C E-commerce Sector
Vliv technologického pokroku na Impulzivní nákupní chování v sektoru B2C elektronického obchodování v Šanghaji
Abstract:
Práce zkoumá vliv technologického pokroku na impulzivní nákupní chování. v sektoru elektronického obchodování B2C v Šanghaji. Podnětem ke studii je celosvětový význam elektronického obchodování a trend impulzivních nákupů, přičemž Šanghaj je příkladem města pro analýzu. Na stránkách lze aplikovat na obecnější souvislosti elektronického obchodování tím, že se podíváme na dynamiku chování spotřebitelů …moreAbstract:
The thesis examines the influence of technological advancements on impulse buying behavior within Shanghai's B2C e-commerce sector. The study is prompted by the global importance of e-commerce and the trend of impulse purchases, with Shanghai as an example city for analysis. The insights may be applied to more general e-commerce contexts by looking at the dynamics of consumer behavior in this setting …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/93389
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2024
- Supervisor: Gabriela Koľveková
- Reader: Jindřich Soukup
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MICHAEL, Evdokia. \textit{The Impact of Technological Advancements on Impulse Buying Behavior in Shanghai's B2C E-commerce Sector}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2024. Available from: https://theses.cz/id/xsznf6/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/93389
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Bachelor of Business Administration
Theses on a related topic
-
Přeshraniční elektronické obchodování B2C
Jan REITMAIER -
Elektronické obchodování B2C v ČR
Edita HIRSCHAUOVÁ -
Marketingová specifika komunikace typu B2B a B2C
Jan Protivinský -
Elektronické obchodování B2C v České republice
Nela BAMBOUSKOVÁ -
Trendy v elektronickém obchodování B2C
Adéla RALIŠOVÁ -
Trendy v elektronickém obchodování B2C
Kateřina TŘÍSKOVÁ -
Elektronické obchodování B2C v České republice
Lucie RENDLOVÁ -
Trendy v elektronickém obchodování B2C
Pavlína PLEVKOVÁ