Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ a role přesvědčení učitelů vztahující se k žákově autonomii a jejímu rozvíjení – Mgr. Marie Chválová
Mgr. Marie Chválová
Doctoral thesis
Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ a role přesvědčení učitelů vztahující se k žákově autonomii a jejímu rozvíjení
Opportunities for Devepment of Learner Autonomy in English Lessons at Upper-Elementary Schools and the Role of Teacher Beliefs about Learner Autonomy and its Development
Abstract:
Předkládaná disertační práce se věnuje rozvíjení žákovy autonomie ve výuce anglického jazyka ve dvou rovinách, nejprve se zabývá přesvědčením učitele o žákově autonomii a poté se zaměřuje na příležitosti poskytnuté učitelem k rozvíjení žákovy autonomie. Mezi hlavní cíle práce patří identifikovat a popsat příležitosti k rozvíjení žákovy autonomie, zjistit, v jakých výukových situacích je autonomie rozvíjena …moreAbstract:
zastoupena). V závěru bylo porovnáno přesvědčení učitelek s jejich jednáním ve výuce. V závěrech práce jsou shrnuta výzkumná zjištění, nastíněny limity výzkumu a navrženy možnosti pro další výzkum a pedagogické implikace.Abstract:
The present doctoral thesis deals with developing learner autonomy in English lessons in two ways. Firstly, it focuses on teacher beliefs about learner autonomy and then it is concerned with the opportunities to develop learner autonomy. The thesis aims to identify and describe opportunities provided by teachers, to find out in which learning situations learner autonomy is developed, to evaluate the …moreAbstract:
ing the lessons. In the conclusion, research findings are summarized, the limits of the research are discussed and there are also some proposals for further research and pedagogical implications.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 4. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/p2jw9/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 5. 2018
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., doc. PhDr. Gabriela Lojová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHVÁLOVÁ, Marie. \textit{Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ a role přesvědčení učitelů vztahující se k žákově autonomii a jejímu rozvíjení}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2018. Available from: https://theses.cz/id/xt2eej/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Specialization in Pedagogy (4-years) / Didactics of Foreign Language
Theses on a related topic
-
Promoting Research and Innovation in the EU, in the Czech Republic - New Opportunities for the Enterprise
Nadiia Kostiuchenko -
Enhancement opportunities for the Customer Service of the CIS market in the Selected Company
Aitolkyn Abdigali -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Development of learner autonomy in high school EFL lessons
Michaela Hastíková -
Enhancing Learner Autonomy of Czech Learners in English Learning via Homework
Gloria Gupta -
Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce na 1. stupni (na příkladu přírodovědného učiva)
Tereza Češková -
Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výuce zeměpisu
Veronika Lokajíčková -
Komunikativní klíčová kompetence a příležitosti k jejímu rozvíjení ve výuce vlastivědy
Barbora Šicová