Bc. Michaela Kytková
Master's thesis
Regulace reklamy na internetu
Regulation of advertising on the Internet
Abstract:
Tématem diplomové práce je regulace reklamy na Internetu. Práce je rozdělena na teoretickou část a část praktickou. V teoretické části jsem se zaměřila na reklamu a její regulaci, zabývám se problematikou nekalé soutěže a klamavou a zakázanou reklamou. Analyzuji pojem Internetu a pojmy související. Dále tato práce rozebírá marketing a sociální sítě, popisuji zde některé sociální sítě, které jsou u …moreAbstract:
The topic of this MS thesis is advertisement regulation on the Internet. The work has two parts: theoretical and practical. The theoretical part focuses on the advertisement and its regulation, unfair practices, misleading, and forbidden advertisements. I analyze the concept of Internet and related terms. This thesis also analyses marketing and social networks that are commonly used. Last but not least …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/dzsmk/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2014
- Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
- Reader: JUDr. Eva Kadlecová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Regulace a autoregulace reklamy
Kateřina Horná -
Regulace reklamy
Martin Šuťák -
Reklama na léčiva a doplňky stravy a její právní aspekty
Petra Jiroušová -
The differences between the common law and continental law and their practical consequences
Elena Korshunova -
Differences between the Common law and the Continental law and their practical consequences
Olga Kukovynets