Bc. Michaela Kytková

Master's thesis

Regulace reklamy na internetu

Regulation of advertising on the Internet
Abstract:
Tématem diplomové práce je regulace reklamy na Internetu. Práce je rozdělena na teoretickou část a část praktickou. V teoretické části jsem se zaměřila na reklamu a její regulaci, zabývám se problematikou nekalé soutěže a klamavou a zakázanou reklamou. Analyzuji pojem Internetu a pojmy související. Dále tato práce rozebírá marketing a sociální sítě, popisuji zde některé sociální sítě, které jsou u …more
Abstract:
The topic of this MS thesis is advertisement regulation on the Internet. The work has two parts: theoretical and practical. The theoretical part focuses on the advertisement and its regulation, unfair practices, misleading, and forbidden advertisements. I analyze the concept of Internet and related terms. This thesis also analyses marketing and social networks that are commonly used. Last but not least …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2014
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Eva Kadlecová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication