Nation branding v kontextu kvalifikované pracovní síly – Veronika Grindlerová
Veronika Grindlerová
Master's thesis
Nation branding v kontextu kvalifikované pracovní síly
Nation branding in the context of talent attraction
Abstract:
Práce si klade za cíl zjistit, jakým způsobem komunikuje Finsko ve svém nation brandingu s kvalifikovanou pracovní sílou. V práci je provedena analýza hlavních komunikačních kanálů, které mají v rámci nation brandingu přesvědčit kvalifikované pracovníky ze zahraničí, aby se přestěhovali za prací do Finska. Analýza klíčových platforem pomůže zodpovědět otázku, jaké argumenty a témata Finsko prezentuje …moreAbstract:
This thesis aims to find out how Finland communicates with talented workforce through its nation branding. Analysis of main communication channels is be conducted. Analysis of key platforms suppports understanding of what arguments and advantages are presented to talented workforce in order to motivate it to move to and work in Finland. The analysis framework is based on the research of Silvanto and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91577
Thesis defence
- Date of defence: 11. 1. 2024
- Supervisor: Jana Peterková
- Reader: Štěpánka Zemanová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91577
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní studia a diplomacie
Theses on a related topic
-
Finsko ve vybraných českých médiích v letech 2011-2015
Eliška Jiráňová