Bc. Michaela KUSBACHOVÁ

Master's thesis

LES FIGURES DE STYLE DANS LA CITADELLE D´ANTOINE DE SAINT-EXUPÉRY.

Stylistic figures in the Citadel by Antoine de Saint-Exupéry.
Abstract:
This Master Thesis deals with occurrence and quantity of stylistic figures as comparison, metaphor, metonymie and synecdoche in the Citadel by Antoine de Saint-Exupéry. The main goal of this Thesis was to learn the quantity of particular figures in the Citadel and which one is the most numerous. The theoretic part presents all four stylistic figures including the personification which belongs to the …more
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá výskytem a množstvím stylistických figur, jako je komparace, metafora, metonymie a synekdocha v díle francouzského autora Antoina de Saint-Exupéryho, Citadela. Hlavním cílem této práce bylo zjistit, v jakém množství se jednotlivé figury v literárním díle objevují a která z figur je nejhojnější. Teoretická část prezentuje všechny čtyři vybrané stylistické figury, včetně …more
 
 
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 7. 2014
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Doc. PhDr. Marie Fenclová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KUSBACHOVÁ, Michaela. LES FIGURES DE STYLE DANS LA CITADELLE D´ANTOINE DE SAINT-EXUPÉRY.. Plzeň, 2014. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Philosophy and Arts

Master programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Secondary School Teacher Training in French

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.