Bc. Jakub Ročňák

Bachelor's thesis

Mediální konstrukce produktu: pivo jako socio-kulturní fenomén v televizní reklamě

Media construction of the product: beer as socio-cultural phenomenon in televison advertisement
Abstract:
Hlavním cílem předkládané diplomové práce, jež nese název „Mediální konstrukce produktu: pivo jako socio-kulturní fenomén v televizní reklamě“, bylo především prozkoumat, jakým způsobem je „pivo jako produkt“ konstruováno v televizní reklamě, jež ho propaguje, respektive zjistit, jaké významy jsou s „pivem jako produktem“ v televizní reklamě spojovány. Teoretická část vymezila oblasti našeho hlavního …more
Abstract:
The intent of this bachelor diploma thesis was to approach to and elaborate on an issue how media construct the image of a product. To be precise, we concentrate on beer as a specific kind of product deeply rooted in Czech tradition and history. We assume beer as a really interesting artifact with specific position in context of Czech cultural environment. Beer is an alcoholic drink on one hand, but …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2009
  • Supervisor: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií