Mediální konstrukce produktu: pivo jako socio-kulturní fenomén v televizní reklamě – Bc. Jakub Ročňák
Bc. Jakub Ročňák
Bachelor's thesis
Mediální konstrukce produktu: pivo jako socio-kulturní fenomén v televizní reklamě
Media construction of the product: beer as socio-cultural phenomenon in televison advertisement
Abstract:
Hlavním cílem předkládané diplomové práce, jež nese název „Mediální konstrukce produktu: pivo jako socio-kulturní fenomén v televizní reklamě“, bylo především prozkoumat, jakým způsobem je „pivo jako produkt“ konstruováno v televizní reklamě, jež ho propaguje, respektive zjistit, jaké významy jsou s „pivem jako produktem“ v televizní reklamě spojovány. Teoretická část vymezila oblasti našeho hlavního …moreAbstract:
The intent of this bachelor diploma thesis was to approach to and elaborate on an issue how media construct the image of a product. To be precise, we concentrate on beer as a specific kind of product deeply rooted in Czech tradition and history. We assume beer as a really interesting artifact with specific position in context of Czech cultural environment. Beer is an alcoholic drink on one hand, but …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jlunj/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2009
- Supervisor: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Jiří Poláček, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ROČŇÁK, Jakub. \textit{Mediální konstrukce produktu: pivo jako socio-kulturní fenomén v televizní reklamě}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2009. Available from: https://theses.cz/id/xx6f49/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Série publicistických rozhovorů pro Heroine.cz na téma mediální reprezentace poruch příjmu potravy
Alžběta Cutáková -
Semiotic analysis of the film Parasite
Anastasiia Mozharova -
Semiotic Analysis of Media Discourse: Analysis of Gender in Selected British and Slovak Television Commercials
Veronika BABJÁKOVÁ -
A Semiotic Analysis and Illustrative Translations of Cedar Point Amusement Park's Printed Promotional Materials
Miroslav KOKEŠ -
Obraz ženy vo vybraných reklamách spoločnosti Kofola: semiotická analýza
Lenka Galbavá -
Místa dětství a mládí českých kněžen a královen – manželek přemyslovských panovníků. Tematický produkt z kulturního turismu
Barbara Solawová -
Moravské državy rodu Žerotínů. Volnočasový produkt se zaměřením na kulturní turismus.
Michaela Staňková -
Kulturní produkt na příkladech z výkonného umění a kulturního dědictví
Kamila Gandalovičová