Sociální proměnné a pozitivní a negativní elektronický word of mouth – Simona Hreščáková
Simona Hreščáková
Bachelor's thesis
Sociální proměnné a pozitivní a negativní elektronický word of mouth
Social Variables and Positive and Negative Electronic Word of Mouth
Abstract:
Bakalářská práce zjišťuje, které faktory ovlivňují elektronické word-of-mouth chování uživatelů na Slovensku. V teoretické části jsou zpracovány poznatky o sociálních sítích, tradičním a elektronickém word-of-mouth a proměnných sociálních vztahů, které mohou ovlivňovat eWOM chování. Na základě těchto zjištění autor zpracoval kvantitativní výzkum. V praktické části se využívají statistické metody pro …moreAbstract:
The bachelor's thesis investigates which factors influence the electronic word-of-mouth behavior of users in Slovakia. In the theoretical part, knowledge about social networking sites, traditional and electronic word-of-mouth, and variables of social relations that can influence eWOM behavior are processed. Based on these findings, the author conducted quantitative research. In the practical part, …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/et849/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Dušan Mladenović, Ph.D.
- Reader: Ph.D. Prateek Kalia
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HREŠČÁKOVÁ, Simona. \textit{Sociální proměnné a pozitivní a negativní elektronický word of mouth} [online]. Brno, 2023 [cit. 2023-12-10]. Available from: https://theses.cz/id/xxzh60/. Bachelor's thesis. Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. Thesis supervisor Ing. Dušan Mladenovi$\backslash$'c, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Business Informatics / Business Informatics
Theses on a related topic
-
The new role of market research (qualitative and quantitative) in digital environment and its role in developing efficient Internet marketing
Katarína Marešová -
The new role of market research (qualitative and quantitative) in digital environment and its role in developing efficient Internet marketing
Jakub Kučera -
Internet Marketing
Mayra Fuentes -
Internet Marketing
Kamil Koštiál -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Sociální media - nástroj marketingové propagace e-shopu
Tetjana Tonkonoh -
The use of Social Media in B2B it Companies: A Guideline for Internal Employees as Social Media Micro-Influencers
Sara Monnecchi -
Kartografie a sociální media: potenciál, trendy, výstupy.
Jiří Hladík