Režijní práce s kamerou ve filmech Larse von Triera – BcA. Tadeáš Zajac
BcA. Tadeáš Zajac
Bachelor's thesis
Režijní práce s kamerou ve filmech Larse von Triera
Directorial camera work in the Lars von Trier movies
Abstract:
Bakalářská práce se zaměří na výzkum režijní práce Larse von Triera s kamerou a na vnitřní vývoj zobrazovaných postav formou porovnání funkčnosti a vývoje tohoto režijního postupu na pěti Trierových filmech – Nokturno, Idioti, Dogville, Melancholia a Jack staví dům. Výsledky analýz určí koncepčnost Trierova postupu a jeho hledání vzhledem k vývoji soudobé postmoderní kinematografie. Cílem je formulovat …moreAbstract:
The Bachelor thesis will focus on research of Larse von Trier and his directing work with the camera and the internal development of depicted characters by comparing the fuctionality and development of the directing process on five Trier´s films: Nocturne, Idioterne, Dogville, Melancholia and The House That Jack Built. The results of the analysis will determine the conceptual nature of Trier´s process …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 8. 2021
Identifier:
https://is.slu.cz/th/v8918/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 9. 2021
- Supervisor: prof. MgA. Marek Jícha
- Reader: MgA. Tomáš Polenský, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZAJAC, Tadeáš. \textit{Režijní práce s kamerou ve filmech Larse von Triera}. Online. Bachelor's thesis. Opava: Silesian University in Opava, Faculty of Philosophy and Science in Opava. 2021. Available from: https://theses.cz/id/xypd9q/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Philosophy and Science in OpavaBachelor programme / field:
Drama Arts / Audio-visual works
Theses on a related topic
-
Remembering the past, making sense of the present, and looking towards the future: The House of European History as the constructor of 'Europe's narrative'
Agatha Geertrui OOSTENBRUG -
Ruční kamera Oty Kopřivy
Jaroslav Vůjtek -
Historický vývoj práce s kamerou u animovaných filmů
Jakub Coufal -
HTML5, getUserMedia a jeho využití pro práci s kamerou
Lukáš HEJTMÁNEK -
Porovnání technických parametrů FLIR modulu LEPTON 3,5 s IR kamerou s komerčními IR kamerami
Matyáš Rybín -
Adaptivní stmívání monitoru u přenosných počítačů s vestavěnou kamerou
Ludvík Hájek -
Jack staví dům (2018): Autorský film v konfrontaci s konstruovanou autorskou osobností Larse von Triera
Natália Antoňáková -
Vývoj vizuality ve filmech Lars von Triera
Lucie Nožková