Relikvie života v díle G. von Hagense a Damiena Hirsta – Mgr. Veronika Dorotíková
Mgr. Veronika Dorotíková
Bakalářská práce
Relikvie života v díle G. von Hagense a Damiena Hirsta
Relics of Life in the Works of G. von Hagens and Damien Hirst
Anotace:
Obsahem této bakalářské diplomové práce je srovnání tvorby Gunthera von Hagense a Damiena Hirsta. Oba používají materiál, který byl jednou živ – těla lidí a zvířat. V umělecké transformaci von Hagense se z mrtvol (relikvií života) stávají plastináty, tedy těla, která jsou konzervována plastinací, jím patentovanou technikou, Hirstova zvířata jsou uvězněna ve vitrínách naplněných formaldehydem. Cílem …víceAbstract:
Thesis’s subject matter is a comparison of the works by Gunther von Hagens and Damien Hirst. They both are using material once alive – human and animal cadavers. In artistic transformation corpses (relics of life) became von Hagens’s plastinates – bodies natured by plastination, his own preservation technique, Hirst’s animals are stranded in tanks filled with formaldehyde solution. The goal is an analysis …víceKlíčová slova
Gunther von Hagens Damien Hirst Body Worlds Animal Inside Out Natural History smrt v umění lidské tělo v umění zvíře v umění mrtvola v umění anatomické umění formaldehyd plastinace death in art human body in art animal in art cadaver in art anatomy art formaldehyde solution plastination
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 5. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/dapxw/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2014
- Vedoucí: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Jiří Zahrádka, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíBakalářský studijní program / obor:
Humanitní studia / Sdružená uměnovědná studia
Práce na příbuzné téma
-
Bodypainting jako forma užití lidského těla v umění
Kateřina Jedličková -
Poznámky k reprezentaci lidského těla ve vědě a v umění se zaměřením na umění nových médií
Tereza Málková -
Tělo jako jazyk: metamorfózy těla v pojetí umění a vědy u Josého Gila
Naděžda HLAVÁČKOVÁ -
Tělo v pohybu: performativita sokolského hnutí v období formování moderního českého národa
Tereza Konývková -
Telo v priestore, priestor v tele
Daša Horváthová -
Mutation of the Human Body in Performative Art
Zofia Urzula Komasa -
Animal Characters in George Orwell's Animal Farm and Art Spiegelman's Maus: A Comparison
Anna Rybníčková