Mgr. Roman Kálecký

Master's thesis

Quizlet vs. Vocabulary Notebook: The Impact of Different Methods of Storing and Revising Vocabulary on Students’ Progress, Retention and Autonomy

Quizlet vs. Vocabulary Notebook: The Impact of Different Methods of Storing and Revising Vocabulary on Students’ Progress, Retention and Autonomy
Abstract:
Quizlet je online nástroj/mobilní aplikace fungující na principu dvoustranných kartiček a interaktivních her, které z nahraného obsahu automaticky generuje. Quizlet byl porovnán se sešitem, jakožto další metodou k ukládání a procvičování slovní zásoby, která byla prezentována stejným způsobem v obou skupinách. Rozdíly v pokroku a paměti byly sledovány na třech posloupných testech. Dále byla sledována …more
Abstract:
Quizlet is an online tool/smartphone app which operates on bilateral flashcards and interactive games that it creates automatically from the content. It was compared to a vocabulary notebook, both as methods of storing and revising vocabulary. The vocabulary was presented the same way in both groups and students progress and retention was measured in three successive tests. Moreover, students autonomy …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2016
  • Supervisor: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
  • Reader: PhDr. Simona Kalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta