Bc. Barbora Heřmanská

Bachelor's thesis

Filmový plakát jako efektivní nástroj marketingové komunikace - proměny v čase

Film poster as an effective tool of marketing communication - changes in time
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je filmový plakát z pohledu marketingové komunikace. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část se věnuje marketingové teorii a zařazuje filmový plakát jako nástroj do marketingové komunikace. Druhá nejobsáhlejší část popisuje vznik, vývoj a proměny v čase filmového plakátu a popisuje jednotlivá období od konce 19. století a vzniku filmu přes celé 20. století …more
Abstract:
The topic of the bachelor thesis is the film poster as a tool of marketing communicati-on. The thesis is divided into three main parts. The first part deals with marketing theory and places film poster as a tool of marketing communication. The second, most extensive part describes film poster’s beginnings, evolution, and changes in time and describes separate periods since the end of the 19th century …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 10. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 11. 2009
  • Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
  • Reader: PhDr. Pavel Čírtek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní