Předškolní příprava jako významná součást vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí – Mgr. Kateřina Kuchařová
Mgr. Kateřina Kuchařová
Diplomová práce
Předškolní příprava jako významná součást vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí
Pre-school preparation as an important part of education of children from sociocultural disadvantaged environment.
Anotace:
Diplomová práce popisuje vývoj dítěte ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí v předškolním a školním věku. V teoretické části je popsán psychomotorický vývoj těchto dětí a také odchylky, které se u dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí vyskytují. Dále jsou zde obsažena specifika rodinné péče a péče školských institucí. Součástí teoretické části, týkající se odchylek ve vývoji dětí, …víceAbstract:
The study describes the development of the child from sociocultural, disadvantaged environment in pre-school and school age. The psychomotor development of these children and deviances, which occur of these children from that environment are described in the theoretical part. Furthermore, specificities of family care and care of the educational institutions are included there. Four case studies, concerning …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 4. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/dyr6v/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 5. 2012
- Vedoucí: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
- Oponent: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KUCHAŘOVÁ, Kateřina. \textit{Předškolní příprava jako významná součást vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2012. Dostupné z: https://theses.cz/id/y1k73f/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika pro učitele
Práce na příbuzné téma
-
Úloha přípravné třídy pro školní úspěšnost romských dětí a dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Radka KADLÍČKOVÁ -
Adaptace a začleňování dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí do prostředí mateřské školy
Tereza ŠEFRÁNKOVÁ -
Začleňování dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí do kolektivu mateřské školy
Hana NOVÁKOVÁ -
Vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v době distanční výuky
Martina PŘIBYLOVÁ -
Možnosti rozvoje finanční gramotnosti u dětí předškolního věku ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Veronika CHLUBNOVÁ -
Integrace dětí ze sociokulturně odlišného prostředí v České republice
Barbora Hostinská -
Pohled rodičů na přípravnou třídu pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Veronika Kadlečková -
Podpora vzdělávání dětí a mládeže ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Kateřina KLÍMOVÁ