Vliv green marketingu na chování spotřebitele na trhu kosmetiky – Tereza Kůsová
Tereza Kůsová
Master's thesis
Vliv green marketingu na chování spotřebitele na trhu kosmetiky
Impact of green marketing on consumer behavior in the cosmetics market
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá green marketingem a jeho vlivem na spotřebitelské chování na trhu kosmetiky se zaměřením na generaci Z a značku Lancôme spadající pod společnost L’Oréal. Cílem práce je identifikovat motivy, preference a postoje spotřebitelů generace Z během rozhodování o nákupu luxusní kosmetiky značky Lancôme. Dále pak navrhnout změny v komunikačním plánu značky Lancôme v ČR k oslovení …moreAbstract:
This diploma thesis deals with green marketing and its impact on consumer behavior in the cosmetics market with a focus on generation Z and Lancôme brand which belongs to the L’Oréal Group. The main purpose is to identify the motives, preferences, and attitudes of generation Z consumers during their decision process of the purchase of luxury cosmetics brand Lancôme. Further then propose changes in …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92130
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2024
- Supervisor: Tomáš Sadílek
- Reader: Petra Jelínková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92130
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Analýza odlišností v chování spotřebitelů na trhu luxusní kosmetiky v závislosti na způsobu nakupování
Barbora Štěpánková -
Influencer marketing a udržitelnost
Ivana Mikulková -
Green marketing v oblasti rychlé módy
Marek Kuklík -
Ekologická udržitelnost kulturních eventů se zaměřením na marketing
Barbora Svorová -
Marketing vědy a jeho specifika
Tomáš Kolařík