Tereza Kůsová

Master's thesis

Vliv green marketingu na chování spotřebitele na trhu kosmetiky

Impact of green marketing on consumer behavior in the cosmetics market
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá green marketingem a jeho vlivem na spotřebitelské chování na trhu kosmetiky se zaměřením na generaci Z a značku Lancôme spadající pod společnost L’Oréal. Cílem práce je identifikovat motivy, preference a postoje spotřebitelů generace Z během rozhodování o nákupu luxusní kosmetiky značky Lancôme. Dále pak navrhnout změny v komunikačním plánu značky Lancôme v ČR k oslovení …more
Abstract:
This diploma thesis deals with green marketing and its impact on consumer behavior in the cosmetics market with a focus on generation Z and Lancôme brand which belongs to the L’Oréal Group. The main purpose is to identify the motives, preferences, and attitudes of generation Z consumers during their decision process of the purchase of luxury cosmetics brand Lancôme. Further then propose changes in …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 2024
  • Supervisor: Tomáš Sadílek
  • Reader: Petra Jelínková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92130