Hocken, springen, halten. Der Versuch einer Phänomenologie des Tormanns anhand verschiedener Aspekte. – Bc. Jan Toncar
Bc. Jan Toncar
Master's thesis
Hocken, springen, halten. Der Versuch einer Phänomenologie des Tormanns anhand verschiedener Aspekte.
Squat, jump, hold. The attempt of a phenomenology of goalie on the basis of various aspects.
Abstract:
This dissertation concentrates on describing the phenomenology of a goalkeeper. The goalkeeper´s phenomenon is analysed on the basis of different aspects. The theoretical part of the dissertation works with important events of football history. Two practical parts follow the theoretical one. Various goalkeeper techniques and tactics are described in the first part and famous German speaking goalkeepers …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá pokusem popsání fenomenologie fotbalového brankáře. Fenomén brankáře je analyzován na základě různých aspektů. Teoretická část práce se zabývá pro fotbal důležitými historickými událostmi. Poté následují dvě praktické části. V první z praktických částí jsou popsány rozličné brankářské techniky a taktiky a představeni jednotliví německy mluvící brankáři. Ve druhé praktické …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ds4cy/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2018
- Supervisor: MA Erkan Osmanović
- Reader: doc. Mgr. Aleš Urválek, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TONCAR, Jan. \textit{Hocken, springen, halten. Der Versuch einer Phänomenologie des Tormanns anhand verschiedener Aspekte.}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2018. Available from: https://theses.cz/id/y1zdyl/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature