Bc. Romana Klementová

Diplomová práce

William E. Caplin a jeho teorie forem instrumentálních skladeb J.Haydna, W. A. Mozarta a L. van Beethovena

William E. Caplin and his Theory of Form for the Instrumental Music of Haydn, Mozart and Beethoven
Anotace:
Práce se zabývá teorií forem instrumentální hudby J. Haydna, W. A. Mozarta a L. van Beethovena formulovanou Williamem E. Caplinem. Úvodní kapitoly obsahují informace o autorovi studie a jsou zde zmapovány hlavní proudy teorie forem ve 20. století. Jádro práce tvoří komentovaný překlad Caplinovy studie, který je doplněn terminologickým slovníkem a notovými ukázkami.
Abstract:
The thesis examines the theory of musical forms which was developed by William E. Caplin in a study entitled “Classical Form: A Theory of Formal Functions for the Instrumental Music of Haydn, Mozart and Beethoven”. The introductory chapter contains basic information about William Caplin, the subsequent chapters focus on the main strands of the 20th century theory of musical forms. At the core of the …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 5. 2011

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 15. 6. 2011
  • Vedoucí: prof. PhDr. Lubomír Spurný, Ph.D.
  • Oponent: prof. PhDr. Miloš Štědroň, CSc.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masarykova univerzita

Filozofická fakulta

Magisterský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Hudební věda

Práce na příbuzné téma